ابتدا نگاهی به جنبه های مختلف شبکه های اجتماعی می اندازیم.
مزایای شبکه های اینستاگرام/فیسبوک
اکثر کسب و کارهای کوچک و نوپا تبلیغاتشان را با ساخت صفحه ای در اینستاگرام و یا فیسبوک شروع می کنند. آپلود و مدیریت محتوا در این شبکه های اجتماعی آسان است.
توجه: آیا همه افراد در مدیریت صفحات اجتماعی مربوط به کسب و کارشان موفق عمل می کنند؟ قطعا خیر. اکثر افراد بر این باورند که آنها به خوبی از پس اداره اکانت فیسبوک و یا اینستاگرامشان بر می آیند اما حقیقت این است که اکثر آنها محتوای غیرمرتبط تولید می کنند و یا به خوبی با مخاطبان خود تعامل نمی کنند. علی رغم اینکه اداره صفحات اجتماعی کاری آسان به نظر می آید احتیاج به تخصص و هزینه دارد.
حال اجازه دهید به جنبه های مختلف طراحی سایت برای بیزنس بپردازیم.
طراحی و ساخت یک سایت واکنشگرا و دارای رابط کاربری مناسب اصلا آسان نیست. حتی اگر شما با مفاهیم پایه برنامه نویسی آشنا باشید و یا سعی کنید از پلتفرم های آماده ای چون وردپرس استفاده کنید زمان و تلاش بسیار زیادی برای طراحی یک وبسایت مناسب کارتان احتیاج دارید. بعد از ساخت یک سایت با مسائلی چون سئو، بهینه سازی، افزایش سرعت سایت و جلوگیری از هک شدن روبرو خواهید بود. آیا ترجیح می دهید تا زمان زیادی را صرف یادگیری و ساخت سایت کنید یا اینکه این کار را به یک متخصص سپرده و خودتان بر روی حوزه ی کاریتان تمرکز کنید؟
یکی از دلایل داشتن وبسایت این است که شما تقریبا بر هر چیزی کنترل دارید.
در فیسبوک و اینستاگرام تمام حقوق متعلق به صاحبان این شبکه های اجتماعی است. صاحبان شبکه های اجتماعی به راحتی می توانند دسترسی شما را به صفحات و ادامه فعالیت قطع کنند و شما در عرض چندثانیه تمام مشتریانتان را از دست خواهید داد.
هنوز هم افراد بسیار زیادی هستند که سعی می کنند فقط با تکیه بر شبکه های اجتماعی نمونه کارهای خود را ارائه بدهند و یا کسب و کار خود را معرفی کنند. هرچند که یک تغییر کوچک در الگوریتم یا نقض قانون آنها منجر به از دست دادن اکانت برای همیشه خواهد شد.